Bejelentkezés Szolgáltatások
Üzenet küldése
Iskolánk élete

Kirándulás a Hármashatár-hegyen

2017 első kirándulását a Budai-hegyekbe terveztük. Vasárnap 10 órakor a Fenyőgyöngye étterem előtti buszmegállóból indultunk. A kellemes séta érdekében szikrázó napsütést rendeltem, amit szerencsésen meg is kaptunk. Gyönyörű havas tájon, kellemes, nem túl hideg napsütésben indultunk útnak az Árpád-kilátó felé. A kilátást kivételesen nem csak a fák takarták a szemünk elől, hanem a városra telepedett szmog is. A távolban mégis sejteni lehetett az Budai Vár tornyait, illetve a Citadella Szabadság-szobrát is.

Kirándulás Számalk

Innen az Oroszlán-szikla felé vettük utunkat. Nem számoltunk azzal a lehetőséggel, hogy a szép, széles kitaposott erdei utak az elmúlt hetekben eljegesedtek, és legnagyobb kihívást az jelenti majd, hogy talpon maradjunk. Nem is mindig sikerült!

Kirándulás- SZÁMALK       Kirándulás- SZÁMALK

Óvatosan mégis elcsúszkáltunk a fentebb említett sziklához, ami valójában egy dolomittömb, és egykoron  még oroszlánosabbra faragtak. Tisztán kivehető a az ülő oroszlán forma, a comb, és a sörény rajzolata. Sajna a fejét a világháborúban állítólag orosz katonák lerobbantották, hogy elférjenek a harckocsik az úton, így csak elképzelni tudjuk, mennyire impozáns látvány lehetett régen.

A Kecske-hegy alatti kis kerékpárúton kapaszkodtunk egyre feljebb, és hamarosan remek panoráma terült a szemünk elé. Hátunk mögött a hüvösvölgyi vitorlázó repülőtér:

Kirándulás- SZÁMALK

Az út mentén lovakat és szánabálát is találtunk, ahova kész kihívás volt feljutni. Kupovits Andi tanárnő lovagi segítséggel jutott fel a csúcsra!

A Vihar-hegy mellett elhaladva Gercse felé vettük az irányt. Itt az 1500-as évekig virágzó kis falu állt egy 12. századi kis templom körül, majd a török időkben elnéptelenedett, azóta csak a templom őrzi emlékét, amiben mind a mai napig tartanak vasárnaponként miséket.

Innen a Vihar-hegyen keresztül egy igen csúszós emelkedőn szinte araszolva, a fák ágaiba kapaszkodva keltünk át. A Hármashatár-hegy tetején épült új Guckler Károly kilátóból látni reméltük a zajló dunát, de a már említett szmog miatt, ebben nem volt részünk.

Ezzel szemben megtekinthettük a számtalan katonai bunkert, majd átcsúszkáltunk a szomszédos Kecske-hegyre, ami néhnyunk számára már igazi megpróbáltatás volt.

A hegycsúcson újra pazar panorámában gyönyörködhettünk, amit a közeledő naplemente rózsaszín pírja tett még emlékezetesebbé.

Kirándulás- SZÁMALK

Közel 20 perces séta állt még előttünk, és visszaértünk akiindulási pontunkhoz. A 11 km-es , 3-4 órásra tervezett sétánk végül komoly kihívássá alakult az eljegesedett erdei utak miatt, nem sokan mondhatják el közülünk, hogy mindvégig sikerült talpon maradniuk. Mindezek ellenére, vag yéppen ezért nagyon vidám, ámde igen fárasztó körtúrát tettünk, lélegzetelállító panorámákban gyönyörködhettünk, néha pedig odaképzeltünk magunknak a látványt!