Bejelentkezés Szolgáltatások
Üzenet küldése
Iskolánk élete

Kirándulás a Vadálló-kövekhez

A májusi kirándulás reggelén ragyogó napsütés helyett kopogó esőcseppek hangjára ébredtem. Lelkes kis csapatunk azonban eltéríthetetlen volt a kijelölt céltól: irány Dömös, onnan első utunk a Vadálló-kövek szikláin át a 645 m magas Prédikálószékre vezetett.

Dömösön szerencsére nem esett az eső, így egyre vidámabban kapaszkodtunk fel a meredek hegyoldalon. Útközben még egy foltos szalamandrával is találkoztunk. Az ebédet már az első sziklacsúcson fogyasztottuk el, lábunk alatt a Pilis csodás lankáiban gyönyörködtünk.

Kirándulás Számalk

Hamarosan azonban utolért a Budapesten tomboló vihar, és  nyakunkba zúdított jó pár felhőnyi vizet. Az erdő  meredek lejtőin alig tudtunk talpon maradni a csúszós sártengerré változott utakon.

Hamarosan azonban elértük a Prédikálószéket, ahol elképzeltük alattunk az éppen kanyarodó Dunát, amit jó idő esetén látni lehet, most azonban az orrunkig sem láttunk, de végre eléllt az eső.

Majd a festői SZőke-forrás völgy felé vettük az irányt, ahol általában egy szelid patak csordogál, ám most a sok eső következményeként vad örvényeket kavartak a kövek a megáradt patakban.

Kirándulás Számalk

Az út többször keresztül vezetett rajta, külön kihívás volt száraz lábbal átkelni a patakon. Itt mindenki próbára tehette ügyességét és leleményességét: volt aki kőröl kőre ugrálva próbált átkelni, volt aki hidat épített, hogy átjusson a túlsó partra. Más mezitláb gázolt a jeges vízbe.