Bejelentkezés Szolgáltatások
Üzenet küldése
Iskolánk élete

Kirándulás a Spartacus ösvényen

Az idei tanév utolsó kirándulásához sok tanár kollégánk is csatlakozott, így vasárnap 11 órakor autókkal érkeztünk Pilisszentlászlóra, ahonnan a Visegrádi-hegység izgalmas, virágokkal szegélyezett, csodálatos panorámájú Spartacus ösvényén sétáltunk végig.

Az első kilométereket rétak és szántóföldek között tettük meg, kellemes napsütésben, enyhe emelkedőn. Majd elértük az ösvény bejáratát, ahol az alábbi tábla próbált minket elijeszteni vállalkozásunktól.

Szerencsére senki nem adta fel már az út elején, így elindultunk a keskeny vadászösvényen. Az út egyre vadregényesebbé vált. Hatalmas bükkfák között sétáltunk, majd hamarosan meredek lejtőkön vágott keresztül az út. Lábunk alatt szakadék, jobb kezünk felöl sziklás, napsütötte hegyoldal, számtalan csodás virággal csábított minket pihenésre.

A pihenőhelyre való feljutásnál csak a lejutás volt nehezebb! A két próbatétel között azonban elfogyasztottuk ebédünket, és megcsodáltuk a réten szaladgáló kis vadmalacot.

Innen kellemes sétával hamarosan elértüka  Jenő kunyhót, ahol megállapítottuk, hogy célszerűen berendezett helyiségeiben akár egy éjszakát is el lehetne tölteni.

Az út hamarosan lefele vezetett a völgybe, ahol romantikus ptak partján egy szurdokban sétáltunk vissza Pilisszentlászlóra az autókhoz. Persze előtte Ágoston istván tanár úr és Norbi szokásukhoz híven felmésztak minden lehetséges sziklára és kiszögellésre, ittunk a jóízű kaán Károly forrás vizéből, kis rákocskákat fotóztunk a patakban, és ahol szükséges volt, segítettük egymást a patakon való átkelésben, vagy a fatörzseken való átmászásokon.