Bejelentkezés Szolgáltatások
Üzenet küldése
Iskolánk élete

Esztergomi idegenvezetés

Az iskola jóvoltából  3 másodéves idegenvezető tanuló „élesben” gyakorolhatta jövőbeli szakmáját.

Iskolánkban a Tanulási célú, interaktív művészeti alkalmazásfejlesztés projektben több osztályból összesn 24 diák veszt részt.

Mivel az egyes csoportok nem ismerik egymást, a projektben pedig együtt kell működniük, ezért az iskola csapatépítő kirándulást szervezett számukra.

A másodéves idegenvvezetők a projketben résztvevő diáktársaikat -szoftverfejlesztő, pedagógusasszisztens, korrektor,  fotográfus és mozgókép- és animációkészítő szakos tanulóinkat vezették körbe Esztergomban, akik a túra alatt szintén gyakorolhatták leendő szakmájukat: fényképeket és kisfilmeket készítettek a helyszíneken, illetve anyagot és inspriációt gyűjthettek a fentebb említett művészettörténet témájú projekthez.

A buszos kirándulás során az idegenvezetők folyamatosan mutatták be Esztergom nevezetességeit.

Első megállónk az esztergomi Keresztény Múzeum volt. Itt sok mindent megtudhattunk a keresztény szokásokról, a papok életmódjáról és a szentek cselekedeteiről, az igazi izgalmat viszont az az interaktív játék hozta el, amit a helyi múzeumpedagógus vezetésével játszottunk végig! A játék lényege az volt, hogy csapatokat alkotva, egy-egy „műgyűjtő” nevében kellett meghatározott alkotásokat (festményeket, szent képeket, oltárokat) felkutatnunk és licitálnunk azokra. Az „aukciók” során játékpénzzel tehettünk ajánlatot a tárgyakra és az a csapat nyert, aki a legtöbb tárgyat megvette és még pénze is maradt! A győzelmet az idegenvezető csoport szerezte meg!

Következő állomásunk a Bazilika volt, melyhez egy hosszú kőlépcsőn jutottunk fel. Aki kíváncsi volt a kupolára, további lépcsőfokok megmászásával csodás panorámában gyönyörködhetett. Az idegenvezetőink részletesen bemutatták az épületet, annak történelmét, vallási és művészettörténeti vonatkozásait, majd a launge-ban megpihenve kakaóztunk egyet.
Ebédünket a közeli főiskola konyháján költhettük el, ízletes és változatos fogásaikat ezúton is köszönjük!
Rövid városnézés és szabadidős sétálgatás után hazafelé indultunk.

Remek csapatépítő kirándulás volt ez, melyen amellett, hogy nagyon sokat tanultunk, megismertük más szakok diákjait, munkáit, megfigyelhettük őket „gyakorlat” közben.
Szeretnénk utólag is megköszönni a vezetőségnek és a szervezőknek, hogy részt vehettünk ezen a rendhagyó idegenvezetésen és bővíthettük szakmai tudásunkat és gyakorlatunkat.