Bejelentkezés SzolgáltatásokKérdezz-felelek
Üzenet küldése
Iskolánk élete
Törley gyárlátogatás

A turisztikai szervező és értékesítő valamint az idegenvezető szak elsőèves hallgatói látogatást tettek a Törley Gyűjtemény és Látógatókozpontban Budafokon.

Első évfolyamos tanulóink élménybeszámolói:

"Nagyon jól éreztem magamat a szerdai pezsgőgyár-látogatáson! Fantasztikus dolog, hogy Magyarország mennyi mindenre lehet büszke! Sok olyan területen emelkedik ki hazánk, amelyről a legtöbb magyar ember nem tud, vagy tud róla, csak nincs tisztában annak óriási dicsőségével. Szerintem tematikusan jól volt felvezetve a túra, és az idegenvezetőnk is sok érdekes és hasznos tudnivalót osztott meg velünk. Ugyanakkor úgy gondolom, mesélhetett volna még egy kicsit többet a Törley pezsgő készítéséről, és talán egy kicsit kevesebbet a történetéről. Természetesen a látogatás végi kóstolás volt a legjobb program! Én személy szerint először nézhettem a pohár fenekére egy Törley pezsgőnek, de semmiképpen sem bántam meg, hogy megízlelhettem annak valóban minőségi, gyümölcsös zamatát. A kóstolás terme kifejezetten ízlésesen nézett ki a szép freskóval, a gyönyörűen megmunkált kúttal, a fali címerekkel, és alapvetően a berendezés, a színek harmonikusságot adtak a helyiségnek. Megdöbbentő, szintén új élmény volt számomra látni azt a pezsgőüveg-mennyiséget, amelyet a föld alatt tárolnak. (Kifejezetten tetszett a lépcsőzetes elrendezésű tárolás!) Egy világhírű pezsgőhöz illően nagy változatosságban jelent meg a Törley, amelyet a sokféle színben pompázó címkék is jeleztek az egyes palackokon. Örültem, hogy a Törley pezsgőüvegek mellett számos más tárgyi emléket is megtekinthettünk. A legkreatívabb ötlet azonban egyértelműen az, hogy egy óriási méretű Törley palackban és egy szintén hatalmas dugóban is átmentünk, csakhogy még jobban ráhangolódjunk a helyre. Szerintem mindenképp érdemes volt ide eljönni, és remélem, hogy a közeljövőben hasonló ,,alkoholos" túrán, látogatáson is részt fogunk majd még venni!"

Szentimrei Kristóf, idegenvezető szak 1. évfolyam

Törley pince látogatás

"A látogatás után pozitív érzések kavarogtak bennem, illetve lehet egy kis rose pezsgő is. Nagyon élveztem a 'kirándulást' és most jöttem rá igazán mit is jelent majd idegenvezetőnek lenni, annak ellenére, hogy ez nem a hagyományos terep volt mondjuk egy szakmabelinek sem.

Olyan dolgokat tapasztaltam, amit elképzelni sem tudtam, hogy köze van a pezsgő készítéséhez. Érdekesnek találtam, azt ahogyan a pezsgők egymásra voltak téve, ezt mindenki nagy csodálattal, szinte nyitott szájjal figyelte. Illetve azt is, hogy a lenti pincében, hány üvegre való pezsgőt is tároltak pontosan. Sok új információt tudtam meg arról, hogyan is készül az ital, hogy hogyan kell forgatni az üvegeket a tartójukban. Nagyon különleges élmény volt. A 'múzeum' is kifejezetten egyedülálló volt a maga elrendezésével és dizájnjával. Szerintem napjainkban ami különleges sokkal jobban eladható, és az összes korosztályt meg lehet vele fogni és szólítani egyaránt. Bevallom őszintén, nem voltam annyira lelkes, tetszett az ötlet és jó programnak gondoltam, emiatt mindenképp szerettem volna menni, aztán mikor megláttam hogyan is néz ki a bemutató terem, milyen tematikára épül, nagyon megörültem, és elkezdtem nagyon várni az egészet. És ezek alapján nem is okozott csalódást, sem a kiállítás, sem a pince bejárása, sem az idegen vezetés. Talán a tempóval volt egy picit gond, ami lehet túl gyors volt, így nem volt idő minden kis vitrint alaposan végig nézni, de ez csak apróság.

A két kínált pezsgővel abszolút más szintre emelték számomra a pezsgőzés élményét, bizton állíthatom, hogy ilyen finom pezsgőket még nem ittam.

Ez egy nagyszerű élmény volt, nekünk egy nagyon jó példa, akár jövőkép is nem csak új tapasztalatok szerzése, hiszen az idegenvezetés is érdekes és megnyerő volt. Én azóta több ismerősömnek is beszéltem róla és ajánlottam.

Egyszóval, köszönjük az élményt!"

Mészáros Fanny, idegenvezető szak 1. évfolyam

Teljes tartalom olvasása

Archivum

Digitális témahét - Mintaértékű projektet valósítottak meg diákjaink a Digitális Témahét keretében!

Elsőéves Pedagógiai-és családsegítő diákjaink részt vettek a Digitális Témahéten, ahol a részt vevő 1034 iskola 118 pályázata közül bekerültek munkájukkal a 24 "mintaértékű projektet" megvalósító intézmény közé!

Látogatás a Záborszky Pincében

Turisztai szervező képzésen tanuló diákjaink az órájuk keretében ellátogattak Budafokra, a Borvárosba. Az ott tett látogatásról írták az alábbi beszámolókat, ajánlókat:

Szakmasztár verseny győzteseinek ünnepélyes díjátadója a Parlamentben

Mint arról már korábban beszámoltunk, két gazdasági informatikus diákunk, Szentgyörgyi Klára és Molnár Gábor elhozta az első két helyezést a Szakma Sztár versenyen. A verseny győztesei, felkészítő tanáraik és az iskolák igazgatói ünnepélyes díjátadón vettek rész a Parlamentben május 26-án.

Kirándulás a Spartacus ösvényen

Az idei tanév utolsó kirándulásához sok tanár kollégánk is csatlakozott, így vasárnap 11 órakor autókkal érkeztünk Pilisszentlászlóra, ahonnan a Visegrádi-hegység izgalmas, virágokkal szegélyezett, csodálatos panorámájú Spartacus ösvényén sétáltunk végig.

Sikeresen reguláztunk! - Szent László pályázat eredménye

A Katolikus Pedagógiai Intézet által kiírt Szent László pályázaton iskolánk diákcsapata, a Regulázók, „Szent László törvényeinek újratervezése” című pályázatukkal II. helyezést értek el!

Káli György előadása

A mai üzleti kommunikáció témájában Káli György tartott előadást az első évfolyamos irodai titkár szakos tanulóknak.

Lakberendező kiállítás

Idén első alkalommal, Pedagógiai Szakmai Konferenciánk művészeti eseményeként került megrendezésre Lakberendező diákjaink bemutatója és munkáik kiállítása.

Pedagógiai Konferencia és Lakberendezői kiállítás

Az előző évben sikeresen megrendezett konferenciánk folytatásaként idén is hívtuk és vártuk a szalézi közösség intézményeit, hogy a felzárkóztatás és tehetséggondozás témakörében megosszuk tapasztalatainkat, példákat és eredményeket mutassunk egymásnak.

Szent László év pályázat

A Katolikus Pedagógiai Intézet pályázatokat írt ki Szent László király jubileumi évének megünneplésére. Iskolánk 2 egyéni és egy csoportos munkával indult a pályázaton.

Buszos városnéző gyakorlat

A végzős idegenvezetők megtartották az OKJ gyakorlati vizsga előtti buszos városnézô főpróbájukat. A csoportkép a Citadellán, a buszos képek pedig a jól sikerült városnézés után, az iskolába való visszatéréskor készültek.