Bejelentkezés SzolgáltatásokKérdezz-felelek
Üzenet küldése
Szoftverfejlesztő
Szoftverfejlesztőink munkáiból

Szoftverfejlesztőink egy része az iskolában töltötte a szakmai gyakorlatot. A gyakorlat során önállóan, viszonylag kevés tanári vezetés mellett, illetve csoportban kellett feladatokat megoldaniuk.

A feladatok megoldásához szükséges volt felhasználni az első évben tanult ismereteket, elvárás volt, hogy minél részletesebben bemutassák megszerzett tudásukat.

Egy szoftverfejlesztő számára (is) kiemelten fontos, hogy képes legyen haladni a korral a munkája során, és önállóan képes legyen elsajátítani új technikákat.

Weboldal készítése

Első feladatként létre kellett hozniuk egy weboldalt, melyen megcsillanthatták a webszerkesztésben megszerzett ismereteiket, illetve a későbbiekben ezt a weboldalt portfóliójuk bemutatására is használhatják majd.  Jól jöhet az álláskeresés során!

A weboldalnak rendelkeznie kellett regisztrációs lehetőséggel, illetve az néhány oldalt jelszóval kellett levédeni.

Külön feladat volt, hogy reszponzív weboldal készüljön, azaz mobil eszközökön is jól olvasható, méretezhető és felhasználóbarát legyen. Reszponzív weboldalak készítését nem tanulták diákjaink a tanórák keretében, ezért ezeket az új ismereteket internetes források alapján kellett megszerezniük, és beépíteni a weboldalra.

Designnal kapcsolatban csak annyi volt az elvárás, hogy az oldal jól olvasható és könnyen kezelhető legyen, hiszen a látványos design kialakítása már inkább a grafikus feladata.

Az alábbiakban két diákunk munkáját mutatjuk be. A képre kattintva eljuthatunk a weboldalra. A böngésző méretezésével tesztelhetjük az oldal reszponzív tulajdonságait.

Az alábbiakban a bal oldali kép a weboldal asztali számítógépen való megjelenését mutatja, a jobb oldali pedig a mobil eszközön való megjelenést.

Horváth Dusán munkája:

HorvathDusanWeblap   HorvathDusanWeblap

Pauker Áron munkája:

Pauker Áron weblap      Pauker Áron weblap

Játékok fejlesztése

Második feladat valamilyen számítógépen is játszható játék elkészítése volt, a tanult programozási nyelvek egyikén. A játékok elkészítése során alkalmazni kellett  az objektumorientált programozás elveit. Mivel az első évben még nem ismerkedtek meg diákjaink alaposan a grafikus programozási felületekkel, ezért főleg konzolos alkalmazások készültek, de már itt is látszik, hogy megmozgatta fantáziájukat a feladat.

Ajánlom figyelmetekbe Pauker Áron munkáját, mely C++ nyelven íródott, és bár konzolos alkalmazás, a jövő évben továbbfejlesztve akár egy szakdolgozat alapja is lehet.

"A játékban egy karakter jelképezi a játékost. A játéktér bal felső sarkából indul, és  a W A S D betűk segítségével mozgatható. Feladata, hogy eljusson a föld legmélyebb pontjához, ahol megtalálhatja és megmentheti a „hercegnőt”. A játékos útja közben ellenségekkel találkozik, akikkel a kockadobás segítségével harcolhat(d betű), vagy elmenekülhet(m betű). Ha veszít, vagy ha elmenekül életet veszít! 

Vannak továbbá  ajtók, melyeken keresztül újabb pályákra juthat a játékos. Egyes ajtókon  ha be akar lépni, akkor le kell győzni az győzni az ellenséget. Más ajtókon azonban bármikor átmehet a játékos, ebben az esetben azonban az a rizikó hogy hátrahagy valamit, és vissza már nem mehet, mivel utál lépcsőzni.

Az ellenségek pályánként egyre erősebbek, viszont a játékosnak megvan a lehetősége hogy több kockát szerezzen, vagy az életét növelje.

A játék végén a főellenséget úgy is le lehet győzni, ha a játékos végig kihagyja a fakultatív harcokat, és nem vesz fel semmit, viszont ez esetben nagyon nagy szerencsére lesz szüksége."

A játék letöltése>>

Pauker Áron játék

Gál Ferenc - akasztófajáték

Klasszikus akasztófajáték, Java nyelven íródott. Grafikus felületen játszható. 

A gép "kigondol" egy szót, amit a játékosnak ki kell találnia. Ehhez meg kell adnia karaktereket. Amennyiben olyan karaktert ad meg, ami nem szerepel a szóban, életet veszít. A program készítése során fontos szempont, hogy kezelje a nem kívánatos karaktereket, illetve figyelje, ha már olyan karaktert ad be a felhasználó, amit már egyszer megadott.

A játék letöltése (ZIP! ki kell csomagolni a futtatás előtt!)

Gál Zoltán játék

Teljes tartalom olvasása