Bejelentkezés Szolgáltatások
Üzenet küldése
Projektek

Palermo - A Network Against Youth Unemployment (2015 június 1-6.)

Fáradtan, de izgalmakkal teli vártuk Dorkával a csomagjainkat a Palermói repülőtéren június elsején. Fáradtan, mert a gépünk hajnalban indult Budapestről, és izgatottan, mivel nem tudtuk mi vár ránk Szicíliában. A reptéri buszról bóbiskolva csodáltuk a gyönyörű tájat, a hatalmas hegyeket és a csodálatos utcákat virágzó fákkal és kaktuszokkal.

A buszról leszállva Marco Russo, a project vezetője fogadott bennünket, és elkísért szálláshelyünkre, amely a Domus Carmelitana nevet viselte, és az óvárosban volt található. Egyszerű, de minden igényt kielégítő szállás, csendes belső udvarral és mindig vidám, barátságos személyzettel. Lepakolás és egy gyors zuhany után már nyakunkba is vettük a várost...

A project hivatalosan hétfőn vette kezdetét, játékos csapatépítés és ismerkedés és városnézés során hamar összemelegedett a csapat, amely kedden közös itáliai pasta-gyúrásban és -főzésben teljesedett ki.

Másnap már egymásra hangoltan ébredt a csapat és a küldő szervezetek bemutatása után nekiállhattunk utazásunk valódi célkitűzését megvalósítani: létrehozni egy 13 Európai Uniós országot átfogó hálózatot, amely a fiatalok nemzetközi munkavállalását segíti. Elkövetkező napjaink szemináriumokkal, tréningekkel és ötleteléssel, „brainstorming”-gal teltek, hogy a lehető leghatékonyabb módon tudjunk együttműködni.

A hálózat létrehozása és elnevezése (EUBK - European Bridge to Knowledge) - után a következő napirendi pont annak népszerűsítése volt, létrehoztuk a szervezetünk oldalát különböző közösségi oldalakon, honlapot és promó-videót készítettünk neki.

A munka mellett természetesen jutott idő szórakozásra és pihenésre is: szerdán nemzetközi estet tartottunk, amelynek keretein belül minden ország bemutathatta gasztronómiáját, étel- és italkülönlegességeit. A csütörtöki szabadnapon egy Palermo-közeli természetvédelmi területre mentünk, ahol lehetőségünk nyílt háborítatlanul, a város zajától távol megmártózni a tengerben és kiélvezni a Dél-Olasz napsütést.

A hátralévő két napon folytattunk frissen létrehozott hálózatunk bemutatását Palermóban, illetve egy Palermo-közeli hegyi városka, Monreale polgármesterénél. A találkozó után alkalmunk nyílt a Monreale Bazilika mozaikokkal ékesített belsejét megcsodálni, a kupolából pedig Palermo és a végtelenbe vesző tenger panorámája tárult szemünk elé.

Fáradtan, de izgalmakkal teli érkeztünk el utolsó estünkhöz. Fáradtan, mert egy eseménydús, termékeny és élményekkel teli hetet tudhattunk magunk mögött, és izgatottan, hiszen tudtuk, a java még csak most következik...